Alsó tagozat
A Budapesti Német Iskola alsó tagozata
A 2013-2014-es tanév óta a Budapesti Német Iskola alsó tagozatán kettő első osztály is van – az egyik osztályban német, a másik osztályban magyar anyanyelvű gyermekek tanulnak. Ezzel lehetőséget kínálunk német anyanyelvű, illetve kétnyelvű gyerekeknek, hogy tanulmányaikat a Német Iskolában elkezdjék és egy esetleges Németországba való visszatérés esetén felkészültek legyenek. Másrészt a magyar gyerekek egyedülálló lehetőséget kapnak arra, hogy már gyermekkorban megismerkedjenek egy másik kultúrával és megtanuljanak egy másik nyelvet. Ehhez iskolánk a Budapesti Német Iskola nyolcéves gimnáziumában tanuló német és magyar gyerekek integrációjának területén szerzett több évtizedes tapasztalataira támaszkodhat. Tanulóink a sport, zene és művészeti órákon már 1. osztálytól vegyes csoportokban tanulnak.
A Budapesti Német Iskola 2021-ben két első osztályt indít, melyekben az oktatás a németországi közoktatásnak megfelelően zajlik alapvetően német nyelven. A két osztályban a magyar és a német gyerekeket vegyesen oktatjuk.
Alsó tagozatunkon a tanítási módszerek és tartalmak a német tanrendhez és színvonalhoz igazodnak. Szeretnénk nyitott és toleráns embereket nevelni, valamint támogatni az önálló tanulást és gondolkodást.
Az oktatás mellett az alsós diákok számára számtalan szakkört és költségtérítésesen napközit kínálunk. A napköziben szabadidős programokat, valamint a házi feladathoz segítséget biztosítunk, illetve célzottan egyéni foglalkoztatásokat kínálunk tanulóinknak. A szakkörökön részt vehetnek azok a diákok is, akik a napközis ellátást nem veszik igénybe.
Tájékoztató a felvételi eljárásról/beiskolázásról a Jelentkezés (Alsó tagozat) oldalon.
Felvételi kérelem
Adatkezelési nyilatkozat
Költségvállalói nyilatkozat 2019/2020
Információ az iskolaorvos részére
Az Általános Iskola Fejlesztési koncepciója
A fejlesztési terv célja, hogy megelőzze az iskolai teljesítésben jelentkező részleges zavarokat, valamint a tanulási nehézségeket, illetve szükség esetén elérhetővé teszi a megfelelő intézkedéseket, mellyel a tanulók tanulási folyamatban való támogatására és fejlesztésére nyílik lehetőség.
Az iskola vezetőségének, valamint fenntartójának döntése szerint, az általános iskolai osztályokban a kötelező óraszám mellett további extra órákat szánnak arra, hogy e célok elérése megvalósulhasson. Az általános iskolai team kidolgozott egy előrehaladási tervet, hogy leginkább az olvasási és helyesírási gyengeségek, diszkalkulia és a tanulás tanulása területén konkrét lépéseket tehessen.
A fentiek alapján a tanulói fejlesztés területén az alábbi prioritások kerültek kidolgozásra:
- Magas tanulói létszámú osztályokban Teamteaching
- Fejlesztő órák mindkét ágon
- Az általános iskolai magyar ágon csoportbontás német, mint idegen nyelv tantárgyban (max. 10 fős tanulócsoportok)
- Csoportbontás angol nyelv tantárgyban
- Iskolapszichológus az általános iskolában
- Fejlesztő pedagógusok az általános iskolában
- Fejlesztési koncepciók olvasás és helyesírás, diszkalkulia és tanulás tanulása területén
Az iskolapszichológus tevékenysége az alábbi területekre koncentrál:
- Az órákon jelentkező részleges teljesítményzavarok korai felismerése
- Szociális kompetenciák, valamint az érzelmi zavarok vizsgálata
- Intelligencia teszt WISC-IV
- Szociális kompetenciák és önbizalom tréning
Az olvasási és helyesírási gyengeségek, diszkalkulia és a tanulás tanulása területeken az alábbi koncepciók lettek kidolgozva:
Individuelles Förderkonzept (fordítás alatt)
Jelentkezési határidő a 2021/22-es tanévre: 2021. január 29.
A Budapesti Német Iskola alsó tagozata
A 2013-2014-es tanév óta a Budapesti Német Iskola alsó tagozatán kettő első osztály is van – az egyik osztályban német, a másik osztályban magyar anyanyelvű gyermekek tanulnak. Ezzel lehetőséget kínálunk német anyanyelvű, illetve kétnyelvű gyerekeknek, hogy tanulmányaikat a Német Iskolában elkezdjék és egy esetleges Németországba való visszatérés esetén felkészültek legyenek. Másrészt a magyar gyerekek egyedülálló lehetőséget kapnak arra, hogy már gyermekkorban megismerkedjenek egy másik kultúrával és megtanuljanak egy másik nyelvet. Ehhez iskolánk a Budapesti Német Iskola nyolcéves gimnáziumában tanuló német és magyar gyerekek integrációjának területén szerzett több évtizedes tapasztalataira támaszkodhat. Tanulóink a sport, zene és művészeti órákon már 1. osztálytól vegyes csoportokban tanulnak.
A Budapesti Német Iskola 2021-ben két első osztályt indít, melyekben az oktatás a németországi közoktatásnak megfelelően zajlik alapvetően német nyelven. A két osztályban a magyar és a német gyerekeket vegyesen oktatjuk.
Alsó tagozatunkon a tanítási módszerek és tartalmak a német tanrendhez és színvonalhoz igazodnak. Szeretnénk nyitott és toleráns embereket nevelni, valamint támogatni az önálló tanulást és gondolkodást.
Az oktatás mellett az alsós diákok számára számtalan szakkört és költségtérítésesen napközit kínálunk. A napköziben szabadidős programokat, valamint a házi feladathoz segítséget biztosítunk, illetve célzottan egyéni foglalkoztatásokat kínálunk tanulóinknak. A szakkörökön részt vehetnek azok a diákok is, akik a napközis ellátást nem veszik igénybe.
Tájékoztató a felvételi eljárásról/beiskolázásról a Jelentkezés (Alsó tagozat) oldalon.
Felvételi kérelem
Adatkezelési nyilatkozat
Költségvállalói nyilatkozat 2019/2020
Információ az iskolaorvos részére
Az Általános Iskola Fejlesztési koncepciója
A fejlesztési terv célja, hogy megelőzze az iskolai teljesítésben jelentkező részleges zavarokat, valamint a tanulási nehézségeket, illetve szükség esetén elérhetővé teszi a megfelelő intézkedéseket, mellyel a tanulók tanulási folyamatban való támogatására és fejlesztésére nyílik lehetőség.
Az iskola vezetőségének, valamint fenntartójának döntése szerint, az általános iskolai osztályokban a kötelező óraszám mellett további extra órákat szánnak arra, hogy e célok elérése megvalósulhasson. Az általános iskolai team kidolgozott egy előrehaladási tervet, hogy leginkább az olvasási és helyesírási gyengeségek, diszkalkulia és a tanulás tanulása területén konkrét lépéseket tehessen.
A fentiek alapján a tanulói fejlesztés területén az alábbi prioritások kerültek kidolgozásra:
- Magas tanulói létszámú osztályokban Teamteaching
- Fejlesztő órák mindkét ágon
- Az általános iskolai magyar ágon csoportbontás német, mint idegen nyelv tantárgyban (max. 10 fős tanulócsoportok)
- Csoportbontás angol nyelv tantárgyban
- Iskolapszichológus az általános iskolában
- Fejlesztő pedagógusok az általános iskolában
- Fejlesztési koncepciók olvasás és helyesírás, diszkalkulia és tanulás tanulása területén
Az iskolapszichológus tevékenysége az alábbi területekre koncentrál:
- Az órákon jelentkező részleges teljesítményzavarok korai felismerése
- Szociális kompetenciák, valamint az érzelmi zavarok vizsgálata
- Intelligencia teszt WISC-IV
- Szociális kompetenciák és önbizalom tréning
Az olvasási és helyesírási gyengeségek, diszkalkulia és a tanulás tanulása területeken az alábbi koncepciók lettek kidolgozva:
Individuelles Förderkonzept (fordítás alatt)